اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

خواص سنگها در روایات


عقيق
معدن اصلي آن در صنعاي يمن است و البته در بصره و مغرب و هندوستان نيز موجود است اما نوع يمني آن از همه بهتر و مورد تاکيد است. اين عقيق در رنگهاي مختلف يافت مي گردد. در روايات متعدد خواصي براي عقيق ذکر شده منجمله نرسيدن غم و مصيبت به حامل آن، دوري از آتش عذاب،حرز و نگهبان در مسافرت ها، نگهداشتن از مردن بد و باعث ميمنت و مبارکي بودن تا حدي که روايت است دستي که در آن عقيق باشد اگر به دعا بردارند رد نشود. اصيل بودن عقيق و استفاده آن در جاهايي که حتما انرژي منفي در آنجا موجود است مانند محل هاي سکونت و کار جمعي که افراد متعدد با نيروهاي مثبت و منفي در آنجا وجود دارند مثل آپارتمانها،کارخانه ها و... توصيه مي گردد.
 
نگين عقيق
الف) ايمني دهنده در سفرها بوده و آدمي را از بدي ها حفظ مي كند.

ب) با خير و نيكي روبه رو مي كند.

ج) غم و غصه را رفع مي كند.

ه) فقر را از بين مي برد و باعث گشايش رزق مي شود.

و) كارها را به نيكي و خوبي تمام مي كند.

ز) موجب اجابت دعا و برآورده شدن هر حاجتي مي شود.

ح) موجب بركت و باعث ايمني از بلا مي شود.

ط) ايمني از پادشاه ظالم.

ي) همراه داشتن آن به هنگام نماز معادل هزار ركعت است.
 
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) فرمودند: (يا علي) همانا عقيق اولين كوهي است كه به ربوبيت خداي متعال و نبوت من و وصي بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پيروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.

 فيروزه
 فیروزه نوعي سنگ است که در عربي به نام ظفر معروف است. معدن آن در خراسان است در بازار فعلي فيروزه در دو نوع نيشابوري و دامغاني موجود است که نوع نيشابوري آن بهتر است. از خواص فيروزه آن است که ديدن آن براي روشنايي چشم مفيد است.

 حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد فقير نمي شود دستي که انگشتر فيروزه در آن باشد و نيز رسول خدا مي فرمايد خداوند دستي که در آن انگشتر فيروزه باشد را محروم بر نمي گرداند.
 
الف) باعث بي نيازي و دوري فقر مي گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر است.

ج) در استجابت دعا مؤثر است.

د) عامل فتح و پيروزي است.

هـ) دور گرداننده دردها از ديدگان است.

و) موجب گشايش سينه مي گردد.

ز) قوت دل را زياد مي كند.

ح) باعث برآورده شدن حاجات مي شود.

 يكي از خادمان امام هادي (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت علي بن موسي الرضا اجازه سفر به سرزمين طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشتري با نگين عقيق زرد به همراه داشته باش كه بر روي آن حك شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوي نگين «محمد و علي» حك كن.
 
خادم مي گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشتري را طبق دستور امام تهيه كردم و مجدداً براي خداحافظي به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشتري ديگر با نگين فيروزه بايد همراهت نمايي كه در بين طوس و نيشابور شيري با تو روبه رو مي شود و قافله را از راه رفتن باز مي دارد، به سوي آن شير رفته و انگشتر را نشانش مي دهي، به او بگو مولاي من مي گويد از راه كنار برو. بعد اضافه كرد، بايد نقش روي انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت علي (عليه السلام) اين نقش را داشته است. كه آن سپري در برابر درندگان و عامل پيروزي در جنگهاست.


 ياقوت
سنگ ياقوت افضل انگشتر هاي ديگر است و قرآن کريم در سوره الرحمن بدان اشاره کرده است.

الف) باعث از بين رفتن فقر مي شود.

ب) دارنده آن نجابت و بزرگي مي يابد.

ج) پريشاني را زايل مي كند.
 
رسول خدا (صلي الله عليه و آله) خطاب به امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

فرزندم، انگشتر ياقوت و عقيق به دست كن كه فرخنده و مبارك است و هرگاه كسي به آنها نگاه كند نور صورتش زياد مي شود و يك ركعت نماز با آن دو، برابر با هفتاد ركعت نماز بدون آنهاست...
 
ياقوت نشانه شرافت مومن است و بهتر است بر آن ذکر (لااله الا الله الملک الحق المبين) حک شود. کسي که آن را بدست کند در چشم مردم باشکوه و جلا و هيبت جلوه مي کند و از اين جهت به اشخاصي که داراي مقام و موقعيت اجتماعي، سياسي و... هستند توصيه مي گردد که در موقع شرکت در جلسات مهم مخصوصا مواقعي که نياز به ارائه شخصيت با شکوه در نزد مخاطب دارد از اين انگشتر استفاده نمايد. ياقوت انواع مختلفي دارد از جمله سرخ و کبود و زرد و سفيد که بهترين آن سرخ بهرماني است.
 

   خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  زمرد
معدن زمرد در کشورهاي سودان، مغرب و مصر است. بعد از الماس، ارزنده ترين سنگ قيمتي زمرد است و از خواص عمده آن اين است که اگر کسي آن را بدست نمايد سحر در او اثر نمي کند و فقير نمي شود و از اين جهت براي بطلان سحر و جادو يکي از وسائل آن شمرده مي شود نيز زمرد چشم زخم و سحر و جادو را باطل و دفع مي کند و باعث نشاط انسان است.

 نگين زمرد
الف) سبب آساني كارهاست.

ب) زايل كننده فقر است.

ج) فقر را به توانگري مبدل مي كند.

 از امام رضا (عليه السلام) درباره نگيني كه از سنگ زمرد ساخته مي شود، پرسيدند؟

امام فرمود: اشكالي ندارد اما به هنگام طهارت گرفتن (استنجار) آن را از دست درآورند.

  شرف شمس
اين انگشتر يکي از معروفترين انگشترهاست که با داشتن طالبان زياد، در روز و ساعت مخصوص يعني 19 فروردين هر ساله تهيه مي گردد بدين نحو که در آن روز و ساعت معين طلسم مربوطه با آداب و تشريفات خاصي که بسياري مدعي آن هستند ولي هيچگونه رعايتي نمي کنند بر روي نگين زرد رنگ عموما و بعضا صفحه هاي زرد مانند کاغذ، ورقه برنجي، طلا و غيره حک مي گردد. اقوام مختلف بر تاثير آن در موارد وسعت رزق و مال و کسب و محبت و عقدالسان و رفع سردرد تاکيد دارد.

 اين طلسم که در ظاهر از ستاره و چند الف مد دار و نردباني شکل و... تشکيل گرديده داراي چنان اهميتي است که خاصيت آن بر اهل فن و خواص پوشيده نيست چراکه اين علائم در واقع اسم اعظم خداوند قادر حکيم است. کثرت طالبين اين انگشتر بدليل آنست که همه و همه در پي کشف رموزي از اسم اعظم باري تعالي هستند و بر اين اساس انگشتر شرف شمس شهرتي عالمگير پيدا کرده است، پس به طالبين آن توصيه مي گردد به هر قولي در اين خصوص اعتماد نکند.
 
حک اين طلسم رموزات خاصي دارد که بسياري از مدعيان از آن بي اطلاع هستند. امروزه اشخاصي که استفاده از اين انگشتر را موجب موفقيت در امورات زندگي خصوصا رونق کسب و کار خود مي دانند و اشخاصي که استفاده از آن را در درمان بيماري هاي صرع و سردردهاي ميگرني شديد موثر در مقام مي دانند از آن استفاده مي نمايند.

   

  خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  حديد
حديد صيني يا آهن چيني رنگي تقريبا مشکي و يا قهوه اي تيره نزديک به مشکي دارد و ذکر مخصوص بر روي و پشت دور نگين باعث قدرت و قوت اين انگشتر است از اين رو براي مسئولين مملکتي ونيز اشخاصي که گرفتاريهاي بسيار شديدي دارند استفاده از آن فقط در ايام گرفتاري تا رفع آن توصيه مي گردد.

در مناقب آمده است که يکي از انگشترهاي حضرت علي (ع) انگشتر حديد چيني بوده که براي قوتش دست مي کرده است.

حديدچيني هنگام رويايي با اهل شر، آن ها را خاموش و نيز دشمني هاي جن و انس را از بين مي برد.

آنچه در رابطه با اين انگشتر دانستنش ضروري است آنست که اين انگشتر را به نا اهل و غير مسلمان توصيه نکنيد.

 نگين حديد چيني:
الف ) جهت نيرومندي نيك است.

ب ) باعث دوري اجانين و شياطين مي شود.

ج ) از شر هر موجودي در امان مي دارد.

د ) اثر چشم بد را از بين مي برد.

ه- ) باعث آساني وضع حمل مي شود.

البته اين انگشتر به هيچ وجه به زنان باردار توصيه نمي شود چون براي جنين خطر دارد.

ژ ) براي اجابت حاجات دشوار نيك است.

ز ) باعث ايمني از ترس مي شود.

ح ) همراه داشتن آن به هنگام نماز مكروه است.
 
لاجورد
معدن لاجورد در بدخشان در کوهي معروف به کوه لاجورد است و آن داراي انواع مختلف تقريبا مشابه است. در نوعي از آن نقطه هاي زرد مي توان ديد که البته هرچه صافتر وخوشرنگتر باشد بهتر است. اين سنگ در اسهال و صفرا و براي اصحاب ماليخوليا و کساني که داراي بي خوابي هستند موثر است. همچنين معروف است که استعمال آن بر پلک چشم موجب رويش موي مژه چشم است.
 
يشم
يشم يا يشب سنگي است معدني است که هر کس آن را در نگين انگشتر با خود داشته باشد در چشم مردم شيرين و باوقار جلوه مي کند اين انگشتر به رنگهاي مختلف من جمله سفيد، سبز مغز پسته اي و سبز تيره در بازار موجود مي باشد. در قديم از آن کاسه ها و ظروف ديگر مي ساختند. انگشتر يشم در جهت تقويت معده خاصيت فيزيکي دارد. اين سنگ مانع از اصابت صاعقه است. همراه داشتن يشم بصورت نگين انگشتر، پيروزي فرد است از اين رو استفاده ورزشکاران،خوانندگان، هنرمندان از اين انگشتر توصيه مي شود.

 البته به شما عزيزان اطمينان کامل ميدهيم که از هر هزار عدد سنگ يشم موجود در بازار، ممکن است یک عدد نيز واقعي و اصيل يافت نشود!

 در نجف اشرف
درَ نجف از جمله سنگ هاي ارزنده ايست که نگاه کردن به آن معادل زيارت حضرت امير(ع) است و به سبب نگهداري و استفاده از آن، مکر و حيله شيطان مطرود مي گردد.
 
حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد: دوست دارم براي هر مومن که پنج انگشتر در دست کند و شمرد يکي از آن ها را در نجف اشرف و کسي که آن را در دست کند خداوند مي نويسد به هر نگاهي براي او ثواب زيارتي و پاداش آن، پاداش پيغمبران و صالحين خواهد بود.

 حرز
حرز بمعني امان و پناه است.
 
اين انگشترهاي نقره حاوي حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج تن و حرز چهارده معصوم موجود است. بدين صورت که دعاهاي حرز مخصوص بر روي پوست آهو نوشته شده و داخل آن قرار داده مي شود. البته امروزه به دلايل مختلف منجمله کسب منفعت بيشتر و يا عدم امکان عمل قراردادن پوست آهو در اين انگشتر عموما حرز روي کاغذ نوشته شده داخل آن قرار داده مي شود، حال اينکه آيا اصلا اين حرزها قابل رويت وخواندن هستند يا خير؟!

 انگشتر در دست راست يا چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايد در دست راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه مي خواهي، دست راست باشد يا چپ.
 
رسول خدا فرمود: يا علي! انگشتر در دست راست كن كه اين عمل فضيلتي است از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.
 
ابوالعلاء از امام صادق(ع) درباره انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و گفت: من ديده ام بني هاشم انگشترهاي خود را در دست راست مي نهند.

 حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در دست چپ انگشتر مي گذاشت و او (پدرم) افضل بني هاشم و فقيه ترين آنها بود.

 امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعيان فرمودند: تاكنون امر ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) در ميان شما حاضر بوديم ولي اكنون امر مي كنيم انگشتري را به دست چپ كنيد به جهت آنكه ما از ميان شما غائب مي شويم تا زماني كه پروردگار امر ما و امر شما را ظاهر كند همانا اين بهترين دليل براي شما در ولايت ما اهل بيت است. همان لحظه شيعيان در حضور امام انگشترهاي خود را از دست بيرون كرده و در دست چپ شان قرار دادند و حضرت به آنان فرمودند: اين قضيه را براي شيعيان ما نقل كنيد.

 رسول اكرم مي فرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و وسط نهي مي كنم و در روايتي ديگر اين عمل (انگشتر در انگشت سبابه و وسط نمودن) را از افعال قوم لوط دانسته اند.

ربيعه الراي مي گويد: ديدم در دست علي بن حسين(ع) نگين عقيق است، به ايشان عرض كردم اين چه نگيني است؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي است، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي او برآورده مي شود.

امام صادق(ع) مدام مي فرمودند: هر كس انگشتري كه نگينش عقيق است انتخاب كند فقير نمي شود و كارهايش فقط به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.

امام رضا(ع) فرمودند: انگشتر عقيق فقر را از ميان مي برد، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.

امام رضا(ع) فرمودند: هركس با عقيق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد او خواهد شد.

امام صادق(ع) فرمودند: عقيق محافظ در سفر است.

رسول خدا(ص) فرمودند: هركس از شما مادامي كه اين عقيق همراه او باشد غم و غصه اي به او نمي رسد.

امام صادق(ع) فرمودند:دو ركعت نماز به همراه نگين عقيق، معادل هزار ركعت نماز بدون عقيق است.

هر كس انگشتر فيرزوه دست كند، دست او نيازمند نخواهد شد.

  

  خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  فضيلت فيروزه از قول امام كاظم(ع):
 فيروزه سنگي است كه جبرئيل به رسول خدا(ص) هديه نموده است و رسول خدا آن را به اميرمومنان علي (ع) بخشيد.

 فيروزه درمان كسي است كه صاحب فرزند نمي شود.

امام صادق از رسول خدا چنين نقل فرمودند:

 خداوند سبحان مي فرمايد: هر آينه من خدا، حيا مي كنم از بنده اي كه دستش را به سوي من بالا آورده و در دستش انگشتري با نگين فيروزه است، نا اميد برگردانم.

 عبد خير مي گويد: حضرت علي(ع) چهار انگشترداشتند، كه به دست مي كردند:

- انگشتر ياقوت براي نجابت و بزرگي

- فيروزه براي پيروزي

-حديد چيني براي نيرومندي

- عقيق را نيز براي محافظت

 فردي را نزد حاكمي به سبب جرمي مي بردند حضرت صادق (عليه السلام) فرمود كه انگشتري عقيق به او برسانند، انگشتري به او رساندند و مكروهي به او نرسيد.
 
 شخصي را از برابر حضرت امام محمد باقر(ع) گذرانيدند تازيانه بسيار بر او زده بودند. حضرت فرمود: انگشتر عقيق او كجاست، اگر با او مي بود تازيانه نمي خورد.

 كسي نزد حضرت خاتم(ص) آمد و شكوه نمود كه دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقيق در دست نداشتي كه آن از هر بدي آدمي را نگاه مي دارد.

 در تفسير قمي جلد دوم از امام صادق(ع) روايت شده است: همه ملك سليمان را خداوند در انگشتر او قرار داده بود، هرگاه سليمان آن در دست مي گذاشت تمامي جن و انس و شياطين و همه پرندگان و وحوش به نزد وي حاضر گشته و از او اطاعت مي كردند. باد مأمور حمل تخت او بود و همه شياطين و انسانها و پرندگان و چهار پاياني كه تحت اوامرش بودند همگي آنها را جابه جا مي نمود.
 
سليمان به هنگام رفتن به بيت الخلا، انگشترش را در اختيار برخي از خدمتكارانش قرار مي داد. روزي شيطان آمد و خادم او را گول زد و انگشتر را از او ستاند و آن را در دست نهاد، نتيجه آن شد كه تمام شياطين و جن و انس و پرندگان و وحوش مسخر او گشتند و آن حضرت در جست و جوي انگشتر شد ولي آن را نيافت.
 
سرانجام شيطان ترسيد كه مردم متوجه حيله او شوند آن را به دريا انداخت. خداي -عزوجل- ماهي را مأمور به بلعيدن آن انگشتر نمود، بني اسرائيل چهل روز در جست و جوي حضرت سليمان بودند و از آن طرف سليمان در ساحل دريا به دنبال انگشتر بود و با گريه و زاري به سوي خداي تبارك و تعالي استغفار مي نمود و از اين اتفاق به جانب خدا توبه مي كرد. پس از چهل روز به صيادي رسيد كه ماهي صيد مي كرد، حضرت سليمان به او كمك نمود. آن صياد پس از صيد، يك ماهي به سليمان داد، او شكم ماهي را شكافت انگشتر خود را در آن ديد و انگشتر را به دست كرد و شياطين و جن و انس و پرندگان و وحوش در برابرش خضوع كردند و پادشاهي او به همان حالت اول بازگشت و حضرت، آن شيطان (كه انگشتر را ربوده بود) به همراه لشگري كه همراه او بودند به وسيله اسماء الهي حبس نمود و عده اي را در دل دريا و بعضي را در ميان سنگ و صخره ها زنداني نمود و آن شياطين تا روز قيامت زنداني و معذب هستند.
 
از قديم الايام به فوائد سنگها و جواهرات و نيز به خواص مغناطيسي و درماني آنها توجه داشته و در طب سنتي از آن بهره مي جستند.
 
گاهي شنيده مي شود فلاني با داشتن يك انگشتر، خير و بركات فراواني يافته و كارها مطابق ميل او پيش مي رود و ديگري انگشتري دارد ولي هيچ كاربردي برايش ندارد. اين به جهت آن است كه بايد در انتخاب نوع نگين دقت لازم به عمل آيد و نگيني انتخاب شود كه با طبع و مزاج شخص موافق باشد.
 
 منبع:javaheribina.com

منبع



:: موضوعات مرتبط: دانلود مذهبی و کتاب و نرم افزار، دعا و زیارات، تجاری، مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عقیق, فیروزه, یشم, زبرجد, یاقوت, در, سنگها, خواص سنگها, روایات درباره سنگها, سنگ درمانی, انگشتر, زینت, دعا, قبولی, استجابت,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1394
زمان : 18:39
کاربردهای امروزی موم زنبور عسل


در گذشته، موم زنبور مصارف متعددي داشت. با اينكه در بسياري از موارد موم زنبور را ميتوان با مومهاي ارزانتر مصنوعي جايگزين كرد، خواصي مانند فوائد دارويي، شكل‌پذيري و عطر آن Aمصرف مداوم آن را تضمين مي‌كند. بسياري از خواص را نمي‌توان با مومهاي مصنوعي بدست آورد. روند توليدات طبيعي در لوازم آرايش ممكن است مصرف آنرا افزايش دهد. فعلاً كميابي موم زنبور در كشورهاي صنعتي، حداقل بطور فصلي، را مي‌توان بخوبي مشاهده كرد. 

کاربرد در زنبورداري

در كشورهايي كه از كندوي چوبي استفاده مي‌شود، بيشتر موم زنبور توليدي داخل بوسيله زنبورداران براي ساختن قاعده‌هاي مومي (صفحات نقش و نگاردار مومي كه به زنبورها بعنوان راهنما براي ساختن شان هايشان داده مي‌شود) مصرف مي‌شود. زنبورها قاعده ساخته شده از مومهاي مصنوعي مانند موم پارافيني را قبول نخواهند كرد. مقادير كمي از موم پارافيني مخلوط شده با موم زنبورامكان دارد توسط زنبور پذيرفته شود. به هر صورت استفاده از چنين ورقه‌هاي پايه، نقض جدي عمليات زنبورداري مي‌باشد.

براي شمع ‌سازي

موم بعد از پيه كه ارزانتر است، ماده اوليه اصلي براي شمعها تا قبل از توسعه فرآورده‌هاي نفتي ارزانتر مانند موم پارافيني بود كه طي قرن گذشته معرفي گرديد.
چون موم نقطه ذوب بالاتري نسبت به اكثر مومهاي پارافيني (اكثر آنها بين 48 و 68 درجه سانتي‌گراد ذوب مي‌شوند) دارد، شمع‌هاي موم زنبور عسل در درجه حرارت محيطي بالاتر مستقيم و راست باقي مي‌مانند. اگر اندازه فتيله درست با قطر شمع متناسب گردد، كمتر احتمال دارند تا شمع‌هاي ساخته شده از مواد ديگر چكه كنند. مومهاي داراي نقطه ذوب بالاي 88 درجه سانتيگراد طي سوختن خوب كار نمي‌كنند. كليساي كاتوليك از شمعهايي در مراسمش استفاده مي‌كند كه حداقل از 1/51% موم زنبور خالص ساخته شوند.

براي ريخته گريهاي فلزي و مدل‌ سازي

بعلت شكل‌پذيري زياد، موم به سهولت شكل مي‌گيرد و تراشيده مي‌شود. شكل خود را حتي در مدت زمانهاي خيلي طولاني كاملاً حفظ مي‌كند، همچنانكه از مجسمه‌هاي مومي يافت شده در مقابر مصر باستان پيداست. نقطه ذوب نسبتاً پايين آن برداشت آسان و كامل را از قالبهاي ريخته‌گري ميسر مي‌سازد. فضاي خالي بجا مانده در اين قالب‌ها را ميتوان با فلز مذاب پر كرد. تقريباً در روزگاران باستان چه در آسيا و كشورهاي آمريكايي يا اروپا، صنعتگران روش «موم گمشده» را در مجسمه‌سازيهاي كوچك، تنديس‌هاي فلزي توپر، جواهرسازي، مجسمه‌سازي توخالي بزرگ و جديداً در زنگها بكار مي‌برند. تا امروز، تركيبات مختلف موم زنبور و مومهاي ديگر جهت ساختن اشكال و ظواهر خاص براي جواهرسازي و اشكال هنري مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
 

کاربرد آرايشی

خواص منحصر بفرد موم زنبور غلظت معيني به محلولهاي امولسيونه مي‌دهد به اين ترتيب كه تشكيل امولسيون‌هاي پايدار را تسهيل مي‌نمايد وظرفيت نگهداري آب پمادها و كرمها را افزايش مي‌دهد. اين خواص و ساير خواص را كه فقط موم زنبور در يك ماده تركيب مي‌كند، موم زنبور را در صنعت لوازم مواد آرايشي بدون جانشين مي‌سازد. اگر چه اثرات دلخواه را اغلب ميتوان با مقدار كم موم از 1 تا 3/0 بدست آورد، فرآورده‌هاي نهايي نيز بوسيله قيمت نسبتاً بالاي موم تعيين مي‌گردند.

موم زنبور عسل نه تنها ظاهر و غلظت كرمها و لوسيون‌ها را بهبود مي‌بخشد، بلكه همچنين تركيب ترجيحي براي ماتيك‌ها مي‌باشد؛ چون به براقي، غلظت و تثبيت رنگ كمك مي‌كند.
ساير كاربردهاي آرايشي در كرمها (10-8% وزني)، ضد بورها (تا 35%)، داروهاي موبر (تا 50%)، كرمهاي مو (10-5%)، حالت‌دهنده‌هاي مو (3-1%)، ريمل (12-6%)، رژلب (15-10%)، سايه‌هاي چشم (20-6%) و چيزهاي ديگر يافت مي‌شوند.

کاربردهای واقعی موم در مواد آرایشی مربوط به خصوصیات و ویژگیهای ذیل است :

-        براحتی در امولسیونهای آب در روغن و روغن در آب شرکت می‌کند.

-        یک نرم کننده آلی و مکمل مرطوب کننده‌ها است.

-        فعالیت حفاظتی از نوع غیرجذبی برای پوست دارد.

-        عمل پاک‌کننده‌ها را تقویت می‌کند.

-        عمل حفاظتی مواد ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

-        خاصیت ارتجاعی و لاستیکی آن بازده محصول را از طریق ایجاد لایه‌های نازک بهبود بخشیده و امکان عملکرد بیشتری را روی سطوح پوست و لب مهیا می‌نماید.

-        واکنشهای آلرژیک را تحریک نمی‌نماید.

-        با بسیاری از ترکیبات مواد آرایشی سازگار و هماهنگ می‌باشد.

-        حتی مقادیر کم آن نیز اثرات فوق را نشان می‌دهد.

 بنابر دلایل بالا موم زنبور عسل به میزان قابل توجهی در مواد آرایشی مختلف که در ذیل آورده شده است استفاده می‌شود :

-        کرمهای پاک کننده

-        لوسیونها و کرمهای ضد سرما

-        کرمهای نرم کننده

-        ازاله کننده های مو

-        رژ لب‌ها

-        کرمهای ناخن

-        فرآورده‌های محافظت کننده دربرابر آفتاب

-        مواد آرایشی صورت و چشم

-        کرمهای پایه

حتی در مواد آرایشی کف کننده همچون پاک‌کننده‌های پوست و بدن، موم زنبور عسل سازگاری پوست را بهبود می‌بخشد و خواص زیان بار سورفاکتانت‌ها را کاهش می دهد در حالیکه در شامپوها و حالت‌دهنده‌های مو وضعیت را بهبود می‌بخشد.

کاربرد غذایی

موم زنبور عسل در انواع فرآورده‌ها و فرايندها از بسته‌بندي تا عمل آوري و نگهداري مورد استفاده بوده است. همچنين بعنوان عامل تفكيك در صنعت شيريني پزي و در فيلترهاي سيگار مورد استفاده قرار گرفته است. بسياري از اين كاربردها را مي‌توان با ساير مومهاي ارزانتر به انجام رساند. كاربرد متداول، ساده و در مقياس كوچك براي موم، حفاظت ظروف در برابر اثرات اسيدهاي حاصله از آبميوه‌ها يا عسل است. استوانه‌هاي فلزي براي نگهداري و ارسال عسل بايد جهت جلوگيري از خوردگي آهن روكش گالوانيزه گردند. روكش ممكن است شامل رنگ مخصوص مواد غذايي گران، كيسه پلاستيكي ساخته شده از پوشش نازك پلاستيكي مخصوص مواد غذايي با لايه نازكي از موم باشد.

کاربرد در چاپ

در آثار هنر قديمي كنده كاري يا حكاكي، از موم زنبور بعنوان پوشش سطح محافظ استفاده مي‌شد. موم براي صفحه فلزي داغ بكار مي‌رفت، موم زيادي كشيده مي‌شد در حاليكه موم باقي مي‌ماند تا آنكه نقشه كشيده مي‌شد و بصورت ورقه نازكي سفت و سخت مي‌گرديد. كاربرد اسيدنيتريك غليظ يا مخلوطي (1:8 با نسبت حجمي) از اسيد هيدروكلريدريك و نيتريك بمدت چند دقيقه فلز بي حفاظ را كنده‌كاري مي‌كند و قسمت حكاكي آماده براي چاپ نگاتيو باقي مي‌گذارد. امروزه بجاي آن آسفالت مايع بكار برده مي‌شود. يك الگوي آمريكايي موم را بعنوان قسمتي از پوشش محافظ مايع براي صفحات ليتوگرافي و نيز براي اتومبيلها بكار مي‌برد.

کاربرد دارویی

بعنوان پوششي براي داروها يا قرص‌ها همچنين موم بلع را تسهيل مي‌نمايد و حل تركيبات محصور را به تاخير مي‌اندازد تا اينكه به جهاز هاضمه برسند. موم زنبور را نيز ميتوان بعنوان مخلوطي با دارو تهيه كرد و بعد بعنوان يك مكانيسم زمان آزادسازي عمل مي‌كند كه دارو را در مدت زمان طولاني‌تري پخش مي‌كند.

ساير موارد

توليدات ديگري كه در آنها موم زنبور يك مكمل بوده، شامل موم پيوندزني، مداد رنگي ، واكس كف اطاق و مبلمان، جلاي همه منظوره، و مومواكسهاي مانع خوردگي، محافظ ماشين و نخ خياطي (بويژه براي كشتي و كفاشي) مي باشند.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: تجاری، ،
:: برچسب‌ها: کاربردهای موم,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391
زمان : 9:39
زنبور عسل و عسل


 وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ ﴿68 نحل﴾

و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [=الهام غريزى] كرد كه از پاره‏اى كوهها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفته‏سازى] مى‏كنند خانه‏هايى براى خود درست كن 

ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿69 نحل﴾

سپس از همه ميوه‏ها بخور و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مى‏آيد در آن براى مردم درمانى است راستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مى‏كنند نشانه [قدرت الهى] است.

خواص غذایی و درمانی عسل طبیعی

حضرت محمد (ص) فرموده اند: خوردن عسل، استعمال بوی خوش، سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط آور است. به عقیده ابو علی سینا، عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد و گذشته را در خاطر زنده می کند، اندیشه را پاک می سازد، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند. بنابر نوشته ها و منابع مشخص می شود در دنیای قدیم چه از جنبه های غذایی و چه از حیثیت دارویی این ماده اعتبار و برتری چشم گیری به تمام معجون های خوراکی داشته است، حتی امروزه هم عده زیادی معتقدند،عسل طبیعی یک غذای کامل است که خواص درمانی زیادی دارد و بی تردید نه تنها از آن به عنوان ماده قندی، بلکه به عنوان معالج بسیاری از بیماری ها استفاده می نمایند.

 طبق بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری های قلبی و گوارشی و ... کمک کرده و یک غذای مفید برای کودکان دو سال به بالا به حساب می آید که در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد، همچنین مصرف آن در کودکان و کهنسالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است. عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی کندو وجود اسیدهای آزاد در آن سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می کند. استفاده از آن به عنوان منبع انرژی در ورزش هایی چون : فوتبال، شنا، دو، کشتی، دوچرخه سواری بسیار معمول است. دانشمندان معتقداند که عسل طبیعی به علت داشتن قند زیاد و مواد معدنی و همچنین خاصیت باکتری کشی قوی برای پوشش محل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است. آنها همچنین گزارش کرده اند که عسل طبیعی برای معالجه زخم های سطحی، زخم معده و برای ساختن بسیاری از داروها خصوصاً شربت سینه بکار می رود.

قندهای موجود در عسل علیرغم شیرینی زیاد به دندان ها هیچ صدمه ای وارد نمی سازد، بلکه آنها را سفید و لثه را محکم می کند. پروفسور واسکور گسترف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند، توسط باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان مضر است، ولی عسل طبیعی برخلاف شکر چون دارای آنتی بیوتیک طبیعی می باشد هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می نماید.

توجه: تجویز عسل جهت بیماری ها تنها باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

فواید فیزیولوژیکی عسل طبیعی

این تأثیرات را می توان به دو دستۀ  الف) مدارک صرفاً تجربی،  ب) شواهد و مدارک علمی و تأیید شده، تقسیم کرد :

الف) مدارک تجربی

فواید تغذیه ای عسل طبیعی

 عسل طبیعی به جهت سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی، مخصوصاً در مورد فعالیت های فیزیکی، مقاومت قوی را ایجاد می کند؛ همچنین کارایی بیشتر فکری را سبب می گردد. بنابر این هم افراد سالم هم افراد بیمار برای درمان هر نوع ضعف مخصوصاً در موارد هضم یا جذب غذا در بدن به آن نیاز دارند. به علاوه باعث افزایش رشد نوزادان، تثبیت مقدار کلسیم استخوان، کمک به درمان کم خونی و بی اشتهایی می شود.

فواید عسل طبیعی برای دستگاه گوارش

 عسل طبیعی هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد و برای مشکلات روده ای مزمن و عفونی مثل یبوست، زخم اثتی عشر یا دوازدهه و ناراحتی های کبد، مفید است.

فواید عسل طبیعی برای سیستم تنفسی

در شرایط آب و هوایی معتدل و سخت، عسل طبیعی درمان شناخته شدۀ خوبی برای سرماخوردگی و ناراحتی ها و عفونتهای دهان و گلو و برونشیت می باشد. به نظر میرسد این اثر به غیر از خاصیت ضد باکتری بودن، مربوط به اثر آرام کنندگی و تسکین دهندگی فروکتوز موجود در آن باشد.

فواید عسل طبیعی در درمان پوست و زخم

عسل به علت خاصیت مرطوب کنندگی و تقویتی در ساخت کرمهاو مواد آرایشی کاربرد دارد. همچنین از آن در ساخت مواد دارویی یا قرار دادن مستقیم آن بر روی زخم، برای درمان درد ها و زخم های بالینی، زخم معده، زخم واریس و سوختگی یاد کرده اند. عسل طبیعی به مقاومت بدن در برابر عفونت و ترمیم بافت کمک می کند و موجب تسریع سرعت ترمیم زخم می گردد. اگر پس از سوختگی به موضع مالیده شود، سطح تاول را محدود ساخته و به ترمیم پوست سرعت می بخشد. در نوشته ها، شواهد تاریخی بسیاری از درمان انسان با عسل و یا کاربرد دامپزشکی (درد و زخم های باز و زخمهای پستان گاو) آن گزارش شده است. استفاده از نوعی کرم که روزی سه بار از آن استفاده می شود و از مقادیر مساوی عسل، آرد گندم سیاه و روغن زیتون تشکیل شده باشد، در درمان دردها و زخم های باز مثل زخم قانقاریا در اسبها بسیار موفق بوده است.

فواید عسل طبیعی برای ناراحتی های چشم

براساس نظریات سنتی از اروپا، آسیا و آمریکای مرکزی عسل طبیعی، آب مروارید چشم را مداوا می کند یا کاهش می دهد و در صورتی که مستقیماً در چشم ریخته شود، آماس ملتحمه و ناراحتی های مختلف قرنیه چشم را درمان می کند. این گفته بیشتر در مورد عسل های ملیپونید و ترگونید از آمریکای مرکزی و جنوبی و هند صدق می کند.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: تجاری، مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عسل و فواید آن,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391
زمان : 8:58
افزایش بازدید و محبوبیت گوگل


 برای افزایش بازدید وبلاگ و سایتتون کلــــیک  کنید.

تو سایت مربوطه توضیحات ثبت نام و نحوه کسب امتیاز ارائه شده.

 

 

GOOGLE

 

YAHOO 

 

BING

 

ASK

 

 



:: موضوعات مرتبط: 313 دلاور نستوه، دانلود مذهبی و کتاب و نرم افزار، اتوکد و 3 بعدی و دانلود، طنز، دعا و زیارات، تجاری، مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: کسب امتیاز در گوگل, محبوبیت در گوگل, افزایش بازدید وبلاگ, افزایش بازدید سایت, بالا بردن آمار بازدبد, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1391
زمان : 20:35
سلام علیکم


بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین والصلوة والسلام علی سیدنا و نبینا ابوالقاسم المصطفی محمد و آله الاطهار الامجاد الّذین فرض الله تعالی طاعتهم علی خلقه اجمعین و اللّعن الدّائم المضاعف علی اعدآئهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدّین.

لا حول و لا قوّة الّا بالله العلیّ العظیم و به نستعین. 

 

از رهگذر خاک سر کوی شما بود

هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد

بس تجربه کردیم در این دیر مکافات

با درد کشان هر که در افتاد بر افتاد

عده ای از خوبان

دانلودها



:: موضوعات مرتبط: 313 دلاور نستوه، دانلود مذهبی و کتاب و نرم افزار، اتوکد و 3 بعدی و دانلود، طنز، دعا و زیارات، تجاری، مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مذهبی, اسلام, امام زمان عج, ائمه اطهار, جاوا, کتاب موبایل, مسلمان, دانلود فایل اتوکد, مسلمانان, توبه, لینکهای مذهبی, لینک های مذهبی, انتظار, شعر, ادبیات, طنز,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1398
زمان : 1:33
کپی ، پیست امروز: شرایط صدور مجوز بازاریابی شبکه ای
| ادامه مطلب...

  کپی ، پیست امروز: شرایط صدور مجوز بازاریابی شبکه ای 

8 دى 1388 - دستورالعمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت «شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای» از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی تصویب و ابلاغ شد.

فناوران- براساس این دستورالعمل، هرگونه فعالیت بازاریابی شبکه‌ای باید در قالب شرکت و با مجوز وزارت بازرگانی صورت گیرد و از فعالیت شرکت‌ها و صنوف فاقد مجوز جلوگیری خواهد شد.

بنابراین تمامی متقاضیان تاسیس این شرکت‌ها باید از 10 روز دیگر به مرکز امور اصناف و بازرگانان به آدرس: ضلع شمال شرقی میدان ولی عصر، ساختمان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، طبقه نهم مراجعه و درخواست‌های خود را ارایه کنند.

مقدمه:

فعالیت رو به تزاید بازاریابی شبکه‌ای به عنوان پدیده‌ای نوین در چرخه داد و ستد و نظام توزیع کالاهای داخلی و وارداتی، ضرورت ساماندهی، نظارت و قانونمند کردن آنها را ایجاب کرده است. دستورالعمل حاضر در همین راستا تهیه و تدوین شده و شامل تعاریف و مقررات ناظر بر نحوه تاسیس و فعالیت بازاریابی شبکه‌ای است.
 
 
......


:: موضوعات مرتبط: تجاری، ،
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 30 دی 1391
زمان : 14:40
گفتاری در رابطه با شیوه نوین توزیع محصول در عصر حاضر(بازاریابی شبکه ای)
| ادامه مطلب...

 گفتاری در رابطه با شیوه نوین توزیع محصول در عصر حاضر(بازاریابی شبکه ای)

 
 
 
زمانی کسی گفته بود بهتر است به آینده مان توجه کنیم چون قرار است مابقی عمرمان را در آن سپری کنیم.
 
قبل از اینکه به اصل بحث در رابطه با این شیوه تجارت بپردازم مایلم مرور کوتاهی بر روند تکامل تکنولوژیکی بشر داشته باشه که آقای آلوین تافلر آنها را بیان کرده است.
 
بعد از اینکه بشر از دوره غارنشینی به کشاورزی روی آورد دو شغل بسیار مهم در آن زمان وجود داشت که عبارت بودند از کشاورزی و دامپروری. این زمین و دام بود که ثروت محسوب می شد. اما با رشد جوامع و وارد شدن به عصر صنعت کم کم صنایع جای زمین و دام را گرفتند. به دلیل اینکه این کارخانجات تازه قدم در راه گذارده بودند و رقبای آنچنانی نداشتند لذا صرف تولید کالا به عنوان مهمترین جنبه اقتصادی تلقی میشد. اما در عصر حاضر به نقطه ای رسیده ایم که در هر صنعتی که تصورش را بکنیم تولید کننده های فراوانی وجود دارند و آنچه که خود را به عنوان مهمترین و اساسی ترین جنبه بقای یک واحد اقتصادی مطرح می کند فروش است چون مادامی که فروشی در کار نباشد بهترین تولید ها هم ره آوردی جز ورشکستگی نخواهند نداشت.
 
بازاریابی شبکه ای یک نوع تفکر جدید در نحوه توزیع کالا و رساندن خدمات به مشتری است که در  حال حاضر به عنوان بهترین شیوه فروش در کل دنیا شناخته شده است و بیش از 3000 شرکت در کل دنیا محصولات خود را از این طریق به فروش می رسانند.
 
.. . .. ..


:: موضوعات مرتبط: تجاری، ،
:: برچسب‌ها: بازاریابی, بازاریابی شبکه ای, بازاریابی چند سطحی, توزیع کالا, هرم, هرمی, NETWORK MARKETING, DIRECT SELLING, فروش به روش جدید, روش جدید فروش, چرخه توزیع کالا, تبلیغات, تبلیغات صنعتی, تبلیغات کلامی, دسیسه هرمی, شرکت های هرمی, شرکت بازاریابی شبکه ای,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 30 دی 1391
زمان : 13:14
اندر احوالات کسب و کار
| ادامه مطلب...

 تو ملـــــــــــــــــــــمکت ما:

مردمهاش همه خدا شناس ، موحـــــــــــــد، متقی ، اهل دعا و قرآن و عمل به اینها هستند خودش هم نه اینکه خدای نخواسته ریایی باشه ها، نه آقا جان، همه لله هستن.

 

خیـــــــــــــصوصیات کسبه شون بدین شرحه:

هیچــــــــــــــکدومشون چشم چران نیستن ....

 

.....



:: موضوعات مرتبط: طنز، تجاری، دل نوشته و خودمانی، ،
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 29 دی 1391
زمان : 14:29

صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.